zzxx

Trætheden behøver ikke sætte en stopper for din løbetur eller fitnesstræning. Det handler bare om at finde de rette midler frem, og så kan du give dig selv det energiboost, du behøver for at komme afsted. 

Trods trætheden og kom afsted

Det sværeste ved at træne er ofte turen derhen. Når først man står i fitnesscenteret, så er det lettere at komme i gang. Men nogle gange sætter trætheden for alvor en stopper for præstationen, og det kan blive problematisk i længden. 

Der findes heldigvis mange tilskud og remedier som kan hjælpe dig afsted til træningen. Hvis du står og mangler et ekstra skud energi, så prøv med koffeinpiller. Koffeinpiller indeholder en koncentreret mængde af energi som optages hurtig i din nervebane og vækker kroppen op, så den bliver klar til træningen.

Hvordan virker det?

I træningstilskud som pre-game eller koffeinpiller er koncentrationen af koffein meget højt i forhold til, hvad du for eksempel finder i en kop kaffe. Koffein er et energigivende stof, der giver kroppen naturlig energi, som vi kan forbrænde når vi bevæger os. 

Koffein går ind og påvirker centralnervesystemet og giver os en følelse af vågenhed, øget fokus og overskud. Det er et godt supplement til dig, som ønsker en opkvikkende effekt til at intensivere den gode træning. Koffeinpiller skal tages ca. 30 minutter før træningen begynder gerne med rigelige mængder af vand. Effekten forekommer forholdsvis hurtig, så du kan med fordel snuppe en enkelt piller, når du er på vej til træningen. 

Pas godt på din krop

Supplementer til træningen er ganske ufarligt og sundt for kroppen, så længe det indtages med omtanke. Store mængder af koffein hver dag kan være skadelige for vores system, derfor er det ikke noget, som skal indtages på daglig basis.

Sørg for at dine koffeinpiller eller pre-game kun dedikeres til de sløve dage, hvor du har brug for den ekstra energi. Husk også at koffeinpiller aldrig bør indtages, hvis ikke du har en intention om at udøve en form for aktivitet eller træning efterfølgende. Det kan føles rigtig ubehagelig for kroppen at sidde med overskydende energi, som ikke bliver brændt af. 

Husk også at hviledage er helt i orden og faktisk nødvendige for at give vores krop tid til at restituere. Nogen gange er det vigtig at lytte efter, når trætheden melder sig, og give din krop en pause fra træningen.