zzxx

Bryder du dig ikke om at træne, men vil du stadig gerne komme i form og tabe dig lidt? Så er svaret altså gåture. Det er virkelig vigtigt og sundt at gå ture. 

Så ofte skal du gå tur

Det anbefales, at du går en tur dagligt. Det betyder ikke, at det skal være en meget lang tur. Bare 30 minutters motion gør faktisk en kæmpe forskel. 

Det er dog på ingen måde dårligt at gå i mere end 30 minutter – tværtimod. Mange prøver at nå op på 10.000 skridt dagligt. Det er en ret lang gåtur. 

Hvis du ikke er til så lange gåture, kan du sagtens gå mindre. Hvis du gerne vil op på de 10.000 skridt, men har svært ved det, er der et par ting, som du kan gøre. Først og fremmest kan du dele din gåtur op i flere gåture. Det er meget nemmere at gå i 2×30 minutter end at gå i en hel time. Derudover handler det om at give dig selv nogle gode grunde til at komme ud på gåturen.

Giv dig selv en god grund til at gå en tur

Det kan være enormt svært at motivere sig selv til rent faktisk at gå en tur. Det er derfor vigtigt at finde på gode grunde til at gå en tur.

Det er en god motivation at have en hund. Hvis du har en hund, skal du jo naturligvis ud og gå med den. 

Har du ikke en hund, men vil gerne have en, kan du for eksempel overveje en engelsk bulldog. På engelsk-bulldog.dk kan du læse meget mere om den loyale hund, såsom hvor langt du skal gå med den. 

Hvis en hund ikke er noget for dig, kan du i stedet finde en god podcast. Hvis du laver en regel, om du kun må høre podcasten, når du er ude og gå, tvinger du dig selv til at komme ud på dine daglige gåture. 

Hvis du er ikke er så meget til podcast, kan du også lytte til en e-bog. Det vigtigste er egentlig bare, at du gør det at gå tur sjovt. Så er der nemlig en større chance for, at du holder ved.