zzxx

Når det er koldt og vådt udenfor, kræver det ofte en lille smule ekstra at rejse sig fra sofaen, tage løbeskoene på og komme ud og træne. Det gælder både for dig, der træner året rundt, og dig, der lige er begyndt. Gør derfor dig selv en tjeneste og læs med her. Du får nemlig nogle gode råd til, hvordan du gør det nemmere for dig selv at komme afsted i kulden. 

vinterløb

Hav det rigtige udstyr

Skal du træne om vinteren, er det vigtigt, at du har det rigtige udstyr. Uanset om det regner eller sner, bør du have tøj på efter vejret. Tanken om at skulle ud og løbe og fryse samtidig kan få alle til at overveje løbeturen ekstra gang. Sørg for at du har et par varme vintertights, ekstra tykke løbesokker og en god langærmet løbetee på. Tag også en vindtæt jakke, en halsedisse, pandebånd og handsker på. Så er du helt klar til en løbetur i vinterkulden. Vil du gerne løbe i de mørke aften- og morgentimer, bør du også have både reflekser og lys på. Du kan for eksempel købe en refleksvest med lys både for og bag, så kan du ses både på fortovet og vejen. God musik er naturligvis også et must, når du skal løbe i vintermørket. Desværre påvirker kulden de fleste smartsphones’ batterilevetid. Det kan dog løses med en powerbank. Med en powerbank, som du kan have i lommen, sikrer du dig, at der altid er strøm på telefonen.

powerbank

Beløn dig selv

Får du rejst dig selv fra sofaen og kommer ud at løbe, kan du med fordel give dig selv en belønning. Giv dig selv et klap på skulderen og en lille gave, hvis du når dit mål. For eksempel når du har været ude og løbe 10 gange i vinterkulden, eller når du når 5 eller 10 km. En god belønning til dig selv kan være en lækker løbegadget, som for eksempel et løbeur eller et par fede løbesko. Men du kan også give dig selv en lækker treat som et nyt stykke tøj, en ansigtsbehandling eller måske få lavet flotte gellack negle. Find den gave, som passer til dig, og virker som